ראשי » שיווק ברשתות חברתיות » שיווק בפייסבוק
שני מיליארד חשבונות פייסבוק שונים ומשתמשים הבודקים את ההודעות והקיר שלהם מספר פעמים ביום, הפכו את הרשת החברתית של מארק צוקרברג למובילה בעולם. בעידן בו אנחנו מייחסים משמעות רבה יותר להמלצות מחברים (גם אם לא פגשנו אותם מעולם) ואיתור מותגים חדשים ומוצרים שלא הכרנו מתבצע ישירות מהנייד, פייסבוק מאפשרת להיחשף לכמות גדולה של גולשים בתוך דקות אחדות. בנוסף, מותגים יכולים להשתמש בפלטפורמה לשימור לקוחות וכן לקשר ישיר, אישי ובלתי אמצעי עם מתעניינים חדשים ולקוחות משלמים כאחד.
כפי שניתן לראות היום ברשת לא קיים מותג או עסק שפייסבוק אינה מתאימה לו. חשוב, עם זאת, להשכיל להשתמש בפלטפורמה בהתאם למסרים הנכונים שתרצו שהעסק שלכם ישדר. פייסבוק מאפשרת לפנות לקהלים שונים במקביל עם מסר נפרד, כאשר כל לקוח נחשף למאפיינים הרלוונטיים לו באמצעות תכנון חכם של תהליך השיווק.
כיצד מתבצעים שיווק ובניית מותג אפקטיביים בפייסבוק
פייסבוק מעניקה לעסקים כלים מגוונים להחדרת מותג חדש או לשיווק מותג קיים. הדרך הנכונה להתחיל היא – מסקירה של המתחרים שלכם בתחום, יצירת דף אוהדים ממותג, ניתוח הקהלים המתאימים לכם ואיתור הקבוצות הקיימות המתאימות לשיווק המותג או המוצר.
רבים מסתפקים בבניית עמוד לעסק אך שוכחים לחדד את המסרים שירצו להוביל ואת מטרות העמוד. יש לבנות כל עמוד בהתאם ליעדים שלו: שיווק ללקוחות חדשים, שימור לקוחות או מתן מידע אינפורמטיבי כללי.
לאחר שהוגדרו מטרות העמוד, נבנית אסטרטגית התוכן בו, נבדקת כמות הפוסטים המומלצת, השעה בה כדאי להעלות אותם? שילוב של תמונות או ווידאו בפוסט ואורך מתאים לפוסט ממוצע.
בשלב הבא נבנה תמהיל הפרסום של עמוד האוהדים. התוכנית משלבת בין מודעות ממומנות לקידום חברתי וויראלי בפייסבוק, באמצעות: חדירה לקבוצות ויצירת קישורים טבעיים, פיתוח משתמשים המדברים בצורה טבעית על המותג וכן החדרת שם המותג ללא קישור.
פייסבוק מעניקה מגוון כלים על מנת לבצע טרגוט לקהל המטרה בהתאם למאפייניו השונים כמו: תחומי עניין, גיל, מגדר או מיקום גיאוגרפי. ניתן לחזק גם קמפיין קיים ולהגיע שוב לקהל הרלוונטי שביקר בעמוד או באתר תוך מיקוד הפנייה לקהלי היעד בלבד.
קידום פוסטים ממומנים
על מנת לייעל את הפרסום, אפשר לפנות אך ורק למשתמשים שעשו "לייק" לעמוד, לחבריהם או למי שנמצא בעיר מסוימת. כך ניתן לנצל בצורה נכונה יותר את תקציב הפרסום ולמקסם את ההמרות בזכות לידים איכותיים וממוקדים יותר.
שיתוף טבעי של פוסטים על ידי משתמשים פרטיים והתחלת דיון מאפשר להגיע למשתמשי קצה באמצעות קבוצות בהן הם חברים. אנו משתתפים באופן פעיל בדיון ומכוונים את המשתמשים לחקור באופן טבעי יותר על המותג שלכם.
מה ההבדלים בין פרסום בגוגל לפרסום בפייסבוק?
לפרסום בפייסבוק ישנם מספר יתרונות בולטים על הפרסום בגוגל: מחיר הלידים המופקים ממנו נמוך מפרסום מודעות בגוגל ומאפשר להגיע לכמות גדולה של משתמשים.
מהצד השני: לגוגל עדיין יש יתרון בהתאמה מושלמת של ביטוי החיפוש לתוצאות, לכן לא ניתן להבטיח כי כאשר גולש יחפש את תחום העסק שלכם באזורים הגיאוגרפיים בהם אתם פועלים המודעה שלכם תופיע על העמוד. למרבה הצער המודעות עדיין מופיעות בצורה אקראית לגולשים.
אנחנו שמחים שמצאת מה שמעניין אותך, מכאן אנחנו נחזור אליך – השאר פרטים ונציג ידבר איתך ויסביר לך איך מתחילים לעבוד!
אנחנו שמחים שמצאת מה שמעניין אותך, מכאן אנחנו נחזור אליך – השאר פרטים ונציג ידבר איתך ויסביר לך איך מתחילים לעבוד!